حقیقت

دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز همه قضا می شود
  • حقیقت

    دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز همه قضا می شود

مشخصات بلاگ

بنام خداوند حق آفرین

گروه آزاد فکری حقیقت به عنوان اولین گروه فعال دانشجویی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد، به منظور ایجاد و پوشش فعالیت های میدانی، در جهت رفع دغدغه های فکری، محیطی، مادی و معنوی دانشجویان، توسط تنی چند از دانشجویان این واحــد تأسیس و در تاریخ 1 آذرماه 92 آغاز بکار کرد. امید است بتوانیم در سایه توجهات حضرت حق، گامی موثر در جهت پویایی محیط آموزشی خود برداشته و محیط آموزشی خود را به دانشگاهی بصیر و ممتاز بدل نمائیم. ان شاء الله.
این بلاگ به نشر محتوای جلسات گروه و اطلاع رسانی در مورد نحوه، مکان و زمان برگزاری جلسات خواهد پرداخت.

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۱۴ ب.ظ

بازخوانی جریان انحرافی 1

نظام سلطه برای مهار و مقابله با قدرت ملی و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، طراحی و اجرای سه راهبرد زیر را در دستور کار خود قرار داده است :

1) راهبرد مهار

2) راهبرد بی ثبات سازی

3) راهبرد نفوذ و استحاله


تحدید قدرت نرم و محدود سازی نفوذ استراتژیک ایران در منطقه، ایجاد اجماع منطقه ای و جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، اعمال محدودیت های اقتصادی و فشار های سیاسی، در حقیقت ناظر بر اجرایی شدن راهبرد مهار میباشد. حوادث مربوط به انقلاب مخملی در انتخابات ریاست جمهوری، فتنه اخیر و همچنین اقدامات تروریستی در داخل کشور نیز مؤید عملیاتی شدن راهبرد بی ثبات سازی سیاسی و اجتماعی است. به موازات راهبرد بی ثبات سازی، دشمنان انقلاب فاز جدیدی از نفوذ و استحاله را نیز عملیاتی نمودند. هدف از این راهبرد، تحریف گفتمان انقلاب اسلامی و القاء ناکارامدی آن و ایجاد گفتمان انحراف میباشد.

سونامی پیروزی اصول گرایان و استقرار آنان در حاکمیتطی سالهای 81 تا 84، منشأ تحولات منطقه ای و بین المللی عظیمی گردید. بر همین اساس، "هنری کسینجر" سیاست مدار کار کشته ی آمریکایی، پیروزی اصول گرایان در ایران را آغازی بر یک پایان معرفی نمود و به صراحت اذعان داشت : «پیروزی اصول گرایان در ایران آغازی است بر یک پایان و آن پایان طرح "خاورمیانه ی بزرگ" امریکا میباشد.»

کاخ سفید در مقام چاره جویی، پنج ماه پس از تشکیل دولت نهم و مشخص شدن جهت گیری های اسلامی و انقلابی دولت آقای احمدی نژاد، برای تحلیل تحولات ایران و تأثیر آن بر مناسبات منطقه ای و بین المللی، «کمیته ی خطر جاری» - کمیته ی مهار اتحاد جماهیر شوروی – را مجدداً راه اندازی نمود تا با مهار جمهوری اسلامی در سه سطح بین المللی، منطقه ای و داخلی، مانع افزایش قدرت و جایگاه جمهوری اسلامی گردد. ارجاع پرونده ی ایران در موضوع هسته ای به شورای امنیت تلاش برای اجماع علیه ایران و اعمال محدودیت های اقتصادی، تلاش برای تشکیل ناتوی عربی در مقابل ایران، ساخت خاور میانه ی جدید، ناظر بر طراحی دشمن برای مهار بین المللی و منطقه ای بود. در بعد مهار داخلی نیز، با جنگ روانی پر دامنه و بحران نمایی و تهدید نمایی تلاش شد تا دولت نهم نا کار آمد معرفی شود تا از یک سو زمینه برای بازگشت تجدیدنظر طلبان به حاکمیت فراهم گردد و از سوی دیگر بستر لازم برای انقلاب رنگی و بی ثبات سازی محیط داخلی بوجود آید. مأموریت این اقدام مهم «بنیاد مطالعات ایران» وابسته به اشرف پهلوی – که ریچارد فرای مشاور آن است – و واسطه های آمریکایی نظیر هوشنگ امیر احمدی داده شد.

در قسمت بعد به معرفی اجمالی هوشنگ امیر احمدی و ریچارد فرای پرداخته خواهد شد.

پایان قسمت اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی