حقیقت

دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز همه قضا می شود
  • حقیقت

    دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز همه قضا می شود

مشخصات بلاگ

بنام خداوند حق آفرین

گروه آزاد فکری حقیقت به عنوان اولین گروه فعال دانشجویی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد، به منظور ایجاد و پوشش فعالیت های میدانی، در جهت رفع دغدغه های فکری، محیطی، مادی و معنوی دانشجویان، توسط تنی چند از دانشجویان این واحــد تأسیس و در تاریخ 1 آذرماه 92 آغاز بکار کرد. امید است بتوانیم در سایه توجهات حضرت حق، گامی موثر در جهت پویایی محیط آموزشی خود برداشته و محیط آموزشی خود را به دانشگاهی بصیر و ممتاز بدل نمائیم. ان شاء الله.
این بلاگ به نشر محتوای جلسات گروه و اطلاع رسانی در مورد نحوه، مکان و زمان برگزاری جلسات خواهد پرداخت.

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۵۴ ب.ظ

ماهواره و تأثیر آن بر خانواده


امروز و در عصر رسانه، ما در کشورمان شاهد پدیده ی همه گیر حضور ماهواره ها در خانواده های ایرانی هستیم که از جمله بحث های چالش بر انگیز نیز می باشد. برخی از آن به بدی یاد کرده و با آن مبارزه می کنند و برخی با تعریف و تمجید های فراوان از آن خواهان ابقای این رسانه در میان خانواده ها می باشند.
"حقیقت" در جلسه ی این هفته ی خود در روز سه شنبه 26/01/1393 به بحث در مورد این موضوع پرداخت که در ادامه باتفاق می خوانیم :

در این جلسه از حقیقت دانشجویان آزاد اسلامی گناباد، ابتدا تاثیرات ماهواره بر خانواده ها را مورد واکاوی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که ماهواره دارای آسیب هایی از جمله :

افزایش آمار تجمل گرایی، سطحی نگری، بدبینی به نظام سیاسی کشور، بی بند و باری در جوانان و کودکان، افزایش رو به رشد طلاق، مباه جلوه دادن طلاق، بالا بردن سن ازدواج، از بین بردن حریم ها بین دو جنس مخالف و عادی جلوه دادن روابط بین آنها، ایجاد شبهه در اعتقادات و طرح مسائل بی اساس و هدف مند جهت حذف مرجعیت در مذهب شیعه، تفسیری جلوه دادن مذهب و القای این موضوع که بخشی از دین را پذیرفته و بخشی از آن را نپذیریم و...
را میتوان برای آن بر شمرد!
سپس به پرداختن به موضوع راه های مقابله با گسترش ماهواره پرداختند که شرح ذیل را می توان بر آن نوشت :

همه به اتفاق بر این باوریم که اول) ضعف رسانه ی ملی و سینمای ایران، در زمینه ی مبارزه با ماهواره ها بیش از سایر عوامل دیده می شود و نه تنها به مقابله با ماهواره پرداخته نمی شود بلکه گاهاً برنامه های کپی سازی شده از روی برنامه های ماهواره ای کار را بد از بدتر می نماید. زیرا ما در سینما و تلویزیون خود نیز شاهد ترویج تجمل گرایی، عدم پرداختن به مسائل اعتقادی و حتی تربیت صحیح فرزندان نیز هستیم که متأسفانه خود به یک نگرانی در بین خانواده ها تبدیل شده است.

دوم) نقش نیرو های انتظامی در برخورد و جمع آوری ماهواره از داخل منازل ایرانی است که باعث می شود مردم نسبت به این مسأله حساس شده و با قوت بیشتری به داشتن ماهواره بپردازند چرا که ذات انسان محدودیت گریز و محدودیت ستیز است.

سوم) نقش ضعیف والدین در خانواده ها است که با وجود اطلاع از آسیب زا بودن برنامه ها و سریال های ماهواره ای، باز هم به دیدن آنها رغبت نشان می دهند و انگار برایشان هیچ اهمیتی ندارد که دختران و پسران جوانشان شاهد این برنامه ها بوده و ضمیر ناخود آگاهشان با تأثیر پذیری از اکاذیب ماهواره ای، آنها را نسبت به بسیاری از مسائل بی اهمیت کرده که در زندگی آینده ی آنان نقش تخریبی خواهد داشت.

نتیجه گیری :

در پایان، تا زمانی که ضعف در تولید محتوا و ساختن سریال ها و فیلم های سینمائی استاندارد داشته و مسئولان فرهنگی اعم از دولتی یا غیر دولتی و حتی پدران و مادرانمان در خوابند، نخواهیم توانست حتی یک گام در جهت حذف میدانی ماهواره ها برداریم.


گروه مطالعات فکری حقیقت
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی