حقیقت

دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز همه قضا می شود
  • حقیقت

    دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز همه قضا می شود

مشخصات بلاگ

بنام خداوند حق آفرین

گروه آزاد فکری حقیقت به عنوان اولین گروه فعال دانشجویی راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد، به منظور ایجاد و پوشش فعالیت های میدانی، در جهت رفع دغدغه های فکری، محیطی، مادی و معنوی دانشجویان، توسط تنی چند از دانشجویان این واحــد تأسیس و در تاریخ 1 آذرماه 92 آغاز بکار کرد. امید است بتوانیم در سایه توجهات حضرت حق، گامی موثر در جهت پویایی محیط آموزشی خود برداشته و محیط آموزشی خود را به دانشگاهی بصیر و ممتاز بدل نمائیم. ان شاء الله.
این بلاگ به نشر محتوای جلسات گروه و اطلاع رسانی در مورد نحوه، مکان و زمان برگزاری جلسات خواهد پرداخت.


موضوع حقوق زن در اجتماع، موضوعیست که از دیرباز در اکثر ممالک جهان مطرح بوده و اخیراً غرب با اعمال فشارهایی از این دسته به زنان جوامع شرقی، به آنها القا می کند تا آنها هم بپا خواسته و حقوق خود را احیا کنند.
اکنون ما در جلسه ای که سه شنبه 92/02/16 در کلاس 106 برگزار گردید، موضوع حقوق زن در اجتماع ایران و اجتماع اروپا را به بحث گذاشتیم که زوایای دیگری از این ادعا را آشکار می کرد :

ما در این بحث حقوق و جایگاه زن اروپایی و ایرانی را از حیث حقوقی، اجتماعی و شخصیتی مورد واکاوی و بررسی قرار خواهیم داد.

نگاه اجتماعی به زن :
برای درک بهتر اینکه بدانیم زن در هر جامعه و اجتماع چه جایگاهی دارد، باید به نوع دیدگاه آن جامعه نسبت به زن توجه ویژه داشته باشیم که آیا در آن جامعه زن با شخصیت خود به اجتماع معرفی شده یا با جسمیتش؟
معمولاً در جوامعی مانند ایران که اجتماع آن بر پایه اصول و اعتقادات دینی - فرهنگی غنی شکل گرفته است نگاه اجتماع به زن نگاهی شخصیتی است چرا که مادام از پوشیده بودن زن جهت ارتقای سطح شخصیتی او دفاع می شود حال آنکه در جوامع اروپایی آزادی پوششی زن یکی از معضلاتی است که اکنون زوایای پنهان آن در اروپا قابل مشاهده است.
بگذارید با مثالی بهتر متوجه این قضیه بشویم :
من ِ نوعی در برابر یک خانم قرار میگیرم، حال اگر این زن پوشیده باشد بیشتر به من نفع میرسد یا اگر کم پوشش باشد؟ مسلّم است که اگر کم پوشش باشد به مرد بیشتر منفعت می رسد چرا که بصورت کاملاً رایگان چشمان خود را سیر کرده و نگاهی جسمی به زن دارد تا نگاهی شخصیتی. حال اینکه کشوری مانند ایران با تأکید بر پوشش زنان و دختران، به آنها یاد آور میشود که این اجتماع شما را با شخصیتتان می سنجد نه جسمیتتان. مسأله ای که امروز متأسفانه در حال تحلیل رفتن و دگرگونی است.

تاریخ آزادی زنان :

زنان در اروپا تا پیش از انقلاب صنعتی حق هیچ گونه مالکیتی را نداشتند و درآمد و مایملک آنان متعلق به شوهرانشان بود. به گونه ای که اگر زنی به فعالیت پرداخته و دستمزد می گرفت موظف به اعطای آن به شوهرش بود. چنین نگاهی به زن اورا به موجودی گوشه گیر بدل کرده که قل و زنجیری به دست های او بسته باشد و هیچ حقی برای خود قائل نبوده و کسی هم برای او قائل نباشد.
ولی با تغییر و تحولات جهان و انقلاب صنعتی در اروپا، رفته رفته قوانین حمایتی در مورد زنان تصویب و به اجرا گذاشته میشد طوری که در سال 1886 اولین اجازه ی استقلال اقتصادی به زنان داده شد.
این امر در ظاهر امری بشر دوستانه بود ولی فلسفه آن چه بود؟ در جریان جنگ جهانی دوم و کشته شدن عده ی کثیری از مردان جامعه ی اروپا و به تبع آن از بین رفتن نیروی کار و دستمزد های گزاف مردانی که در کارخانه جات مشغول به کار بودند، سرمایه داران اروپایی را به استفاده از نیروی کار ارزانتر با بازدهی برابر مردان ترقیب نماید چرا که زنان در کارخانه جات بیش از 12 ساعت در روز کار کرده و یک سوم مردان حقوق دریافت می کردند. تا جایی که "ویل دورانت" مورخ و فلسفه دان امریکایی در کتاب "لذات فلسفه" به این موضوع اشاره کرده و می گوید : "آزادی زنان از عوارض انقلاب صنعتی است".
این امر زن را که پایه ی آرامش و کانون خانواده بود از خانه بیرون کشاند و مورد استثمار خاموش قرار داد.
اما در ایران به عنوان یک جامعه ی اسلامی این روند چگونه بوده است؟
اسلام به عنوان کامل ترین و آخرین دین الهی، از 1400 سال قبل، یعنی 1300 سال پیش از اولین زمزمه های آزادادی خواهی زنان در اروپا،  و به محض پدید آمدن، استقلال اقتصادی، شخصیتی، ملکی و ... زن را که تا آن زمان اعراب جاهلی معتقد بودند زن حیوانی است در کالبد انسان را به رسمیت شناخت و او را همطراز با مرد قرار داد. و مصداق این ادعا را میتوان در آیات 7 و 37 سوره مبارکه نساء(1) صراحتاً بر حق استقلال اقتصادی زن تاکید شده است و امروز در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران ماده 1118 صراحتاً بر این امر الهی تاکید شده است(2)
و حتی در بیان حقوق و جایگاه معنوی زن، سوره ای بنام نساء (زنان) نازل فرموده است.

در همین راستا و پیرامون موضوع نفقه، در اسلام ضمن رسمیت دادن به استقلال اقتصادی زن، وضیفه ی امرار معاش خانواده از روی دوش او برداشته شده و حتی حق دریافت نفقه، دریافت شیربها و ... به او داده شده است. ولی در اجتماع اروپایی خلأ موجود در اثر عدم وجود قانون نفقه به عنوان یک قانون حمایتی از زن، زن اروپایی را به کار کردن و داشتن درامد برای مخارج خود مجبور می سازد.
در اینجا ذکر خاطره از حجت الاسلام میری امام جمعه ی شهرستان مهولات و نماینده ی اسبق رهبری در نیوزلند قابل توجه است که از زبان ایشان نقل می کنیم :
... شبی در رستورانی بودم که دیدم خانم و آقایی برای صرف شام به آنجا آمدند و پس از صرف شام در کمال تعجب متوجه شدم که آق
ا پول شام خود و خانم پول شام خودش را بصورت جداگانه و از دارائی خودش پرداخت کرد...

عصر نوین و جایگاه زن در اجتماع

رفته رفته پس از ورود زن اروپایی به عرصه ی اقتصاد طرز نگاه اقتصادی هم به او عوض شد تا جایی که جسمیت  زن را به وسیله ای برای بازاریابی و فروش بیشتر اجناس بدل نمود. و همین امر شروعی بود بر سقوط زن در اجتماع.



بخاطر عدم توجه به پوشش زن در غرب و بدل شدن او به کالا، و تغییر کردن نگاه هایی که بر اساس سیاست های غیر دینی تحمیل می شد، جایگاه شخصیت زن در اجتماع اروپایی رفته رفته تزل یافت تا جائی که بر اساس گزارشی که بی بی سی فارسی منتشر کرد، بیش از یک سوم زنان اروپایی اعتراف کرده اند که در محل کار، مسیر رفت و آمد و حتی داخل خانه مورد اذیت و آزار جنسی رئیس، همکاران، عابرین و یا خشونت های خانگی قرار گرفته اند. برخی از این زنان حتی با مدارج تحصیلی بالا مورد آذار و اذیت قرار گرفته اند.
حتی در کشور های غربی زنان را برای انجام خدمت سربازی روانه ی پادگان ها می نمایند که این امر خود به شیوه ی جدیدی از ت ج ا و ز و تعرض به آنان بدل شده و شکایات آنان نیز بجایی نمی رسد.


لینک گزارش بی بی سی

روایت زنان ارتش آمریکا از تجاوز به آنها

این در حالی است که جامعه ی ایرانی و اسلامی، همواره بر پوشیدگی زن در اجتماع و تکریم شخصیت او بخاطر پیشگیری از مشکلات اینچنینی از 1400 سال قبل تا کنون تأکید داشته و هرگز حاضر نبوده است کوچکترین خدشه ای به شخصیت زن وارد شود که مواد متعددی در حمایت از زن را می توانیم در قوانین مدنی و مجازات اسلامی کشور مشاهده کنیم. و از همین رو وظیفه ی کار در خارج از منزل، تأمین خانواده و امرار معاش همسر و فرزندان و حتی جنگیدن در هر زمانی را از شانه ی او برداشته و تماماً بر عهده ی مردان قرار داده است، تا شخصیت زن در صدفی متشکل از غیرت مردانه و عفاف زنانه همواره به بهترین شکل ممکن حفظ شود.
و اگر گاهی زن در خانه توسط شوهر مورد آزار و اذیت جنسی، و یا خشونت خانگی قرار گیرد، قانون و شرع خق شکایت، اخذ دیه و حتی حق طلاق را به اوداده اند و مهریه را نیز برای یک عامل بازدارنده برای حفظ خقوقش در خانواده قرار داده اند. در صورتی که قوانین خمایتی در اروپا مانند عدم وجود امتیاز بنام مهریه و .. مردان را در اعمال هرگونه سوء رفتاری در برابر زن آزاد گذاشته است.

نابودی زن و دیدگاه جنسی غرب به او

اگر من نوعی در ایران صاحب سایتی باشم که در آن به مقام زنان توهین شود حتماً پس از مدتی ف ی ل ت ر خواهد شد. اما در غرب فقط در کشور امریکا به ازای هر 12 نفر امریکایی یک سایت مستحجن فعالیت می کند که در آن شخصیت زن نابود که هیچ، لگدمال می شود. یعنی بیش از 16 میلیون سایت مستحجن روزانه نابود شدن شخصیت زن را به تصویر می کشند.
غرب در اثر فضای باز پوششی و جنسی که با آن مواجه است به آستانه ی جنون جنسی رسیده و شأن انسانیت و شخصیت مرد و زن را به لجن کشانیده است. طوری که خشونت علیه زنان، ش ک ن ج ه جنسی آنان، اعمال رفتار های جنسی غیر انسانی و تجاوز به آنها را به راحتی به نمایش می گذارد.

حتماً با این جمله رو برو شده اید که گفته می شود : "ببینید در غرب زنان با هر پوششی میتوانند تردد کنند . مردان به راحتی از کنار آنان گذشته و تحریک نمی شوند آنوقت در ایران آنقدر سفت و سخت می گیرند."

این گفته در ظاهر ممکن است بد به نظر نیاید ولی توجه داشته باشیم که اولاً مردان غربی راحت از برابر زنان کم پوشش نمی گذرند چرا که آمار آزار و اذیت جنسی که در بالا بدان اشاره شد خود گواه بر این مدعاست. حال با فرض بر اینکه مردان به راحتی از کنار زنان کم پوشش می گذرند هشداری جدی است چرا که خاکی از آن است که آستانه ی تحمل جنسی مردان در غرب بالا رفته و این بسیار برای زنان ویرانگر تر است.
به عنوان مثال معتادی که با سیگار شروع ب استعمال دخانیات میکند، پس از مدتی دیگر کشیدن سیگار اورا اغنا نکرده پس به سراغ ماده ی قوی تری برای ارضای خود می رود. سپس تریاک، هروئین، کریستال و در پایان بدلیل زیاده روی در مصرف مرگ را تجربه خواهد کرد.

حال مردی که هر روز انواع و اقسام زنان کم پوشش در خیابان را می بیند و واکنش نشان نمی دهد، دیگر به برقراری رابطه ی جنسی با همسر خود بصورت استاندارد و معمولی اکتفا نخواهد کرد و پا را فراتر از آن که همان آزار و اذیت جنسی و یا خشونت جنسی است خواهد گذاشت. چرا که دیگر با رفتار های معمولی اغنا نشده و روی به تجاوز، آزار، خشونت و خیانت برای لذت جویی خواهد آورد.

نمونه ای از رفتار های شتیع و غیر انسانی را برای شما در تصویر زیر نشان می دهیم :

قبلاً بخاطر پخش اینگونه تصاویر پوزش می طلبیم






آنها با بستن قلاده به گردن زنان و حتک حرمت آنان، و به تصویر کشیدن این عمل قبیه و غیر انسانی، عملاً شأن زن بودن را به نابودی کشانیده اند.



آنها با بستن دست و پای زن به این صورت و حتاکی، فحاشی، ضرب شتم، وصل کردن شوک الکتریکی به نقاط حساس بدن و تجاوز به آنها در حالتی که زن هیچ دفاعی از خود نمی تواند بکند زن را با خاک یکسان می کنند و آنرا بی شرمانه به تصویر می کشند.

و بالاخره تیر خلاصی به پیکره ی زن اروپایی در اجتماعی متمدن که همانا فروش زنان و دختران در فروشگاه ها و با قیمت های مختلف است.
شرکت اسرائیلی womantogo / ومن تو گو ، اقدام به خرید و فروش زنان خود و دیگر کشور ها نموده و آنها را در پشت ویترین فروشگاه ها قرار می دهد تا خریداران، دخترکان کبود شده در اثر اعمال جنسی خشن را با قیمتی اندک خریداری کرده و برای مقاصد شوم خود استفاده کنند.











درصورتی که اسلام و قوانین موجود در ایران، تکریم زن به عنوان ستون و پایه ی محافظ نگه دارنده ی خانواده را بسیار مهم شمرده و هر شخص از مردان و زنان را به حفظ این جایگاه موظف کرده است. و هر حرمت شکنی را در هر زمان به اشد مجازات محکوم خواهد نمود.

بدانیم در پس ادعا های پوشالین غرب چهره ای مخوف قرار دارد و خواهان انتقال اجتماعی بر پایه ی پوچ گرایی به سایر ممالک جهان است تا همه در این حق کشی شریک کرده و کانون خانواده ها و کشور ها را در هم کوبد.

.                                    کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است                                      .

نظرات  (۱۳)

مراکز صیغه یابی با این womantogo چه فرقی داره اون وقت ؟؟؟؟

سلام
سر سخت ترین مخالفان حجاب آقایون هستن
پس خیلی بحرف آقایونی که موافق بی حجابین نیاشین چون میخوان بیشتر لذت ببرن
اگرم فکر میکنین دروغ میگم . برید راجب روانشناسی جنسی،عاطفی،عشقی بخونید تا تفاوت و نگاه بین زن مرد رو بفهمین
بعد میبینین کدوم بهتره
بابا اینا همه دروغه اینجا نوشتن چون اگه راس بود حتما فیلتر میشد
شما توجه کنید مثل همیشه خودشونو خوب و غربو بد کردن،در حالی که برعکسه 
به اول نوشته ها توجه کنید
تو اولین سطر شروع کرده به بد کردن غرب!
به امید روزی که ظلم در تمام دنیا تمام بشه
حقوق هر دو نوع انسان یکسان شود
مرداس تو پوز پدرت که ادبت نکرده. بعضیا هرچی بگی مثل یاسین خوندن تو گوش اون بزرگواره. تارا خانم شما هم اگر از زیر چادر هم میخان بهت تجاوز کنن اینو بدون که همه چی به پوشش نیست رفتارتم باید درست باشه.
اینا هیچ ربطی به ارزش زن نداره این عکس یک جور رابطه ببین افراد مثل همین وعض برای پسرا ها هم وجود داره الکی با این حرفا مردم تحریک نکنید واقعا عجیب برای من که این معضوع باهاش بازی میشه هی
مرداتوایران‌حریصترن‌بخدا‌حیزترن‌چون‌نداشتن‌اززروچادرم‌نگات‌میکنن‌
مردای‌اروپابهترن‌دینو‌فرهنگ‌اروپابهتره‌اینجا‌مجبورن‌تحمل‌کنن‌ازادکه‌باشه‌حیزاشون‌مشخص‌میشه‌‌‌وقتی‌میگن‌جهان‌سومی‌‌تا‌اخرش‌دیگه‌‌بخون‌ایرانیا‌بازیگرای‌خوبین‌بخدا‌تمام‌زن‌وشوهرا‌فقط‌نقش‌بازی‌میکنن‌باهم‌عاشق‌ودلباخته‌هم‌که‌نیستن‌‌ولی‌خارجیا‌حداقل‌راستگوترن‌دوست‌دارن‌میمونن‌دوست‌ندارن‌اززندگی‌هم‌میرن‌کنار‌تو‌ایران‌همه‌‌جلوهم‌نقش‌بازی‌میکنن‌از‌زنو‌شوهرگرفته‌تا‌عروس‌ومادرشوهر‌همش‌دوزوکلک
مرداتوایران‌حریصترن‌بخدا‌حیزترن‌چون‌نداشتن‌اززروچادرم‌نگات‌میکنن‌
مردای‌اروپابهترن‌دینو‌فرهنگ‌اروپابهتره‌اینجا‌مجبورن‌تحمل‌کنن‌ازادکه‌باشه‌حیزاشون‌مشخص‌میشه‌‌‌وقتی‌میگن‌جهان‌سومی‌‌تا‌اخرش‌دیگه‌‌بخون‌ایرانیا‌بازیگرای‌خوبین‌بخدا‌تمام‌زن‌وشوهرا‌فقط‌نقش‌بازی‌میکنن‌باهم‌عاشق‌ودلباخته‌هم‌که‌نیستن‌‌ولی‌خارجیا‌حداقل‌راستگوترن‌دوست‌دارن‌میمونن‌دوست‌ندارن‌اززندگی‌هم‌میرن‌کنار‌تو‌ایران‌همه‌‌جلوهم‌نقش‌بازی‌میکنن‌از‌زنو‌شوهرگرفته‌تا‌عروس‌ومادرشوهر‌همش‌دوزوکلک
۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۷:۳۵ بانوی حیا
سلام ..بسیار مطالبتون مفید بود. ارزش یک زن ب اینه ک با ارامش و با حفظ شخصیت بتونه فعالیت کنه. اسلام دین کاملی است ک هر کسی قدرت درکش رو نداره.
ارزش زن توی اسلام هم همچین بالا نیست 
اون تصاویر بالا هم مربوط به بیماری سادیسم و مازوخیزم هست و ربطی به ارزش زن تو ایران و اروپا نداره 
بهتره به جای کپی کردن چرندیات های معلم های دینی و قرآن که یک عمر چرند توی ذهنمون کردن بتونیم با عقلمون تفاوت های فرهنگی جوامع رو در نظر بگیریم
این مرداس یک کثافت و آشغالی مثل همون سگ های غربی هست
مرد اس چه ربطی به اسلام داره اینجا اروپا است نه ایران
مرداس واقعا برات متئسفم برای احترام به شخص سایت ادم باش فقط برای تنوع
گوه تو اسلام 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی